FAUNE CHASSEUR. Grabado del Siglo XIX

 FAUNE CHASSEUR
19th century engraving


FAUNE CHASSEUR

Faune Chasseur es un grabado representando un relieve en mármol.
Faune Chasseur is an engraving representing a marble relief

TITULO / TITLE :  
Faune Chasseur

AUTOR / AUTHOR : 
Jules Antoine Vauthier  ( 1774 - 1832 )

EDITOR / PUBLISHER :
  Chez Fihol , Paris

GRABADOR / ENGRAVED : 
Louis Ives Queverdo  ( 1788 - 1858 )
 Claude François Villerrey  ( 1754 - 1828 )

DATOS BIOGRÁFICOS / BIOGRAPHICAL DATA :


OBRAS DEL MISMO GRABADOR / WORKS BY THE SAME ENGRAVER :

MEDIDAS / MEASURES :
 16 x 24cm

ESCUELA / SCHOOL: 
Escuela Francesa / French School

FECHA DE ESTAMPACIÓN / StAMPING DATA :
 1804 a 1810, S / XIX

TÉCNICA / TECHNIQUE :
 Grabado a buril y aguafuerte / Etching and engraving

SERIES / SERIES : 
Grabado Siglo XIX / 19th century engraving

Galerie du Musée Napoléon

CATALOGO / CATALOGUE : 
Carpeta Siglo XIX, C1 b - subcarpeta 6   ( 1801 - 1850 )
 19th century folder, C 1 b - subfolder 6

OBSERVACIONES / OBSERVATIONS : 
Grabado prominente de la serie 
Prominent engraving of the series 
 
Galerie du Musée Napoléon 

La publicación  de la obra Galerie du Musée  Napoleón fue un importate catalogo  del Louvre iustrado de forma lujosa durante la epoca Napoleonica entre los años 1805 y 1810 por Antoine Filhol , durante la cual el Louvre fue conocido como Galerie Musée  Napoleón , enriquecido con los diferentes botines de guerra se convirtió en el mejor museo del mundo , algunos de sus nuevos fondos fueron repatriados tras el tratado de Viena de 1815, dejando la presente obra como testimonio de su breve apogeo, sus grabados fueron realizados por los  mas ilustres e importantes artistas del momento.



The publication of the work Galerie du Musée Napoleon was an important illustrated catalog of the Louvre and published in the Napoleonic era between 1805 and 1810 by Antoine Filhol, during which it was known as Galerie Musée Napoleon, enriched with the various spoils of war became the best museum in the world, some of its new funds were repatriated after the Treaty of Vienna in 1815, leaving this work as testimony of its brief heyday, his prints were made by the most illustrious and important artists of the time.