MICHAEL WALTHERUS. 17th century engraving

MICHAEL WALRHERUS
Grabado del Siglo XVII
 

MICHAEL WALTHERUS  ( 1593 - 1662 )

Michael Waltherus fue un teólogo y eclesiástico Alemán, profesor de Teología en la Universidad de Wittenberg y ferviente seguidor de Martin Lutero.

Michael Waltherus was a German theologian and ecclesiastic, professor of theology at the University of Wittenberg and a fervent follower of Martin Luther.


TITULO / TITLE :
Michael Waltherus

GRABADOR / ENGRAVER :
Peter Troschel  ( 1620 - 1667 )

DATOS BIOGRAFICOS / BIOGRAPHICAL DATA :

MEDIDAS / MEASURES :
16 x 12 cm

ESCUELA / SCHOOL :
Escuela Alemana / German School

FECHA DE ESTAMPACIÓN / STAMPING DATE :
1635 a 1667, S / XVII

PERIODO / PERIOD :
Barroco / Baroque

MATERIAL / MATERIAL :
Papier Vergé du 17e siècle

TECNICA / TECHNIQUE :
Grabado a burin / Burin engraving

SERIES / SERIES :
Grabado del Siglo XVII / 17th century engraving

CATALOGO / CATALOGUE :
Carpeta del SigloXVII, C 2 - Subcarpeta 3
17th century folder. C 2 - Subfolder 3

OBSERVACIONES / OBSERVATIONS :

 " Qui seminant in lachrymis, cum exultatione meten "

Encontramos en el ovalo la inscripción :
We found on the oval the inscription:

" Michael Waltherus Norimbergen S.S Theol. Doct et P.T. Superint. Gen. Eccless. Luther, in Frisia Orient A.T. 42 1635 "
Al pie del grabado :

Theologi Spectamen habes viden ora Germans, es fronten gravitas ut reverenda notet...

REFERENCIAS / REFERENCES :

* The British Museum nº Bb,13,793
* Rijksmuseum nº HAB A 23306

 

PORTRAIT D'UN JEUNE HOMME. 19th century engraving

 PORTRAIT  D'UN  JEUNE  HOMME
Grabado del Siglo XIX


PORTRAIT  D'UN  JEUNE  HOMME

Portrait d'un Jeune Homme es una estampa que reproduce un lienzo anónimo perteneciente a la Colección del Museo del Lovre atribuido a Rafael, en 1984 la atribución paso a Parmigianino, actualmente  y según nuevos estudios esta  atribución podría ser de Correggio.

Portrait d'un Jeune Homme is a print that reproduces an anonymous canvas belonging to the Collection of the Lovre Museum attributed to Raphael, in 1984 the attribution passed to Parmigianino, currently and according to new studies this attribution could be of Correggio.

TITULO / TITLE :
Portrait d'un Jeune Homme

AUTOR / AUTHOR :
Rafael Sanzio ( 1483 - 1520 )
Atribución / Attribution
Parmigianino ( 1503 - 1540 )
Atribución / Attribution
Antonio Correggio ( 1489 - 1534 )
Atribución / Attribution

INTERMEDIARIO / INTERMEDIARY :
Bourdon

GRABADOR / ENGRAVED :
Philibert Boutrois ( 1775 - 1814 )

DATOS BIOGRAFICOS / BIOGRAPHICAL DATA :

OBRAS DEL MISMO GRABADOR / WORKS BY THE SAME ENGRAVERS:

MEDIDAS / MEASURES :
25 x 16 cm

TÉCNICA / TECHNIQUE :
Grabado a burin / Burin engraving

MATERIAL / MATERIAL :
Papier Vergé du 19e siècle

FECHA DE ESTAMPACIÓN / STAMPING DATE:
1805 - 1810, S / XIX

SERIES / SERIES :
Grabado del Siglo XIX / 19the century engraving
COLECCIÓN DE GRABADO EN RETRATO PEÑA-GINÉS: Grabado Siglo XIX
Galerie du Musée Napoleon

CATALOGO / CATALOGUE :
Carpeta del siglo XIX ( 1801 a 1850 ) C1 b - Subcarpeta 8
19th century folder ( 1801 a 1850 ) C1 b - Subfolder 8

OBSERVACIONES / OBSERVATIONS :

Grabado prominente de la publicación " Galerie Musée Napoleon "
Prominent engraving of the publication " Galerie Musée Napoleon "

La publicación  de la obra Galerie du Musée  Napoleón fue un importante catalogo  del Louvre ilustrado de forma lujosa durante la época Napoleónica entre los años 1805 y 1810 por Antoine Filhol , durante la cual el Louvre fue conocido como Galerie Musée  Napoleón , enriquecido con los diferentes botines de guerra se convirtió en el mejor museo del mundo , algunos de sus nuevos fondos fueron repatriados tras el tratado de Viena de 1815, dejando la presente obra como testimonio de su breve apogeo, sus grabados fueron realizados por los  mas ilustres e importantes artistas de la Francia del momento.


The publication of the work Galerie du Musée Napoleon was an important catalog of the Louvre lavishly illustrated during the Napoleonic era between 1805 and 1810 by Antoine Filhol, during which the Louvre was known as Galerie Musée Napoleon, Enriched with the various spoils of war it became the best museum in the worl d some of its new collections were repatriated after the Treaty of Vienna in 1815, leaving the present work as a testimony of its brief heyday, its engravings were made by the most illustrious and important artists of France at the time.