JESUS - CHRIST MONTRE SES MAINS À SAINT THOMAS- 19th century engraving

JESUS- CHRIST MONSTRE SES MAINS À SAINT THOMAS 
Grabado del Siglo XIX
 

JESUS - CHRIST MONSTRE SES MAINS À SAINT THOMAS

Jesus - Christ monstre ses mains à Saint Thomas es la incredulidad de Tomás en negar la resurreción de Jesús miestras no vea y toque personalmente sus heridas inflingidas a Jesuu en la cruz.
Juan 20:24 - 29 " di no veo en sus manos la señal de los clavos, y meto mi dedo en el lugar de los clavos, y meyo i mano en si costado no lo creeré "

Jesus - Christ monstre ses mains à Saint Thomas is the unbelief of Thomas in denying the resurrection of Jesus as long as he does not see and touch personally his wounds inflicted to Jesus on the cross.

John 20:24 - 29 “ If I do not see in his hands the mark of the nails, and put my finger in the place of the nails, and put my hand in his side, I will not believe it ”.

TITULO / TITLE :

Jesus - Christ monstre ses manas à Saint Thomas

AUTHOR / AUTHOR :

Paul Rubens  ( 1677 - 1640 )

Intermediadio / Intermediary

Feliz Trézel ( 1782 - 1855 )

GRABADOR / ENGRAVED :

Gerard René  Villain ( 1740 - 1836 )

DATOS BIOGRÁFICOS / BIOGRAPHICAL DATA:

LE VILLAIN, GÉRARD RENÉ

OBRAS DEL MISMO GRABADOR / WORKS BY THE SAME ENGRAVER:

COLECCIÓN DE GRABADO EN RETRATO PEÑA-GINÉS: LE VILLAIN Gerard-Rene

MEDIDAS / MEASURES :

17 x 14 cm

ESCUELA / SCHOOL :

Escuela Francesa / French School

FECHA DE ESTAMPACIÓN / STAMPING DATE :

1805 a 1810 , S / XIX

TÉCNICA / TECNIQUE :

Grabado a buril / Burin engraving

MATERIAL / MATERIAL:

Papier Vergé du 19e siècle

SERIES I SERIES:

Grabado del Siglo XIX/ 18th century engraving

COLECCIÓN DE GRABADO EN RETRATO PEÑA-GINÉS: Grabado Siglo XIX

Galerie du Musée Napoleon

COLECCIÓN DE GRABADO EN RETRATO PEÑA-GINÉS: Galerie du Musée Napoléon

Escena Biblica / Biblical Scene

COLECCIÓN DE GRABADO EN RETRATO PEÑA-GINÉS: Escena Bíblica

CATALOGO / CATALOGUE :


ONSERVACIONES / OBSERVATIONS :

 Grabado prominente de la publicación " Galerie Museé Napoleon"
Prominent engraving of the publication " Galerie Museé Napoleon "
Plate nª44

La publicación  de la obra Galerie du Musée  Napoleón fue un importante catalogo  del Louvre ilustrado de forma lujosa durante la época Napoleónica entre los años 1805 y 1810 por Antoine Filhol , durante la cual el Louvre fue conocido como Galerie Musée  Napoleón , enriquecido con los diferentes botines de guerra se convirtió en el mejor museo del mundo , algunos de sus nuevos fondos fueron repatriados tras el tratado de Viena de 1815, dejando la presente obra como testimonio de su breve apogeo, sus grabados fueron realizados por los  mas ilustres e importantes artistas de la Francia del momento.


The publication of the work Galerie du Musée Napoleon was an important catalog of the Louvre lavishly illustrated during the Napoleonic era between 1805 and 1810 by Antoine Filhol, during which the Louvre was known as Galerie Musée Napoleon, Enriched with the various spoils of war it became the best museum in the worl d some of its new collections were repatriated after the Treaty of Vienna in 1815, leaving the present work as a testimony of its brief heyday, its engravings were made by the most illustrious and important artists of France at the time.

REFERENCIAS / REFERENCES 

* The Bristish Museum nº 1856,0308.517