UN EFFET DE LUMIERE. Grabado del Siglo XIX

UN EFFET DE LUMIERE
19th century engraving
 

UN EFFET DE LUMIERE

Un effet de Lumiere es una escena de genero representando dos personajes a través del efecto de la luminosidad de una vela del pintor Holandés del Siglo XVIII Godfried Schalken ( 1646 - 1706 ) conocido por el frecuente uso en su pintura de la iluminación artificial y los efectos que estos producen sobre la materia.

Un effet de Lumiere is a renge scene representing two characters through the effect of the luminosity of a candle by the 18 th century Dutch painter Godfried Schalken ( 1646 - 1706 )known for his frequent use of artificial lighting in his painting and the effects it produces on the subject matter.

TITULO / TITLE : 
Un Effet de Lumiere

AUTOR / AUTHOR :
Godfree Schalken  ( 1643 - 1706 )

Intermediario / Intermediary
 Sebastien le Rey ( 17? - 1832 )

GRABADOR / ENGRAVER :
 André Joseph Mécou ( 1770 - 1837 )

DATOS BIOGRÁFICOS / BIOGRAPHICAL DATA:

OBRAS DEL MISMO GRABADOR / WORKS BY THE SAME ENGRAVER :

MEDIDAS / MEASURES : 
10 x 15cm

ESCUELA / SCHOOL :
Escuela Francesa / French School

FECHA DE ESTAMPACIÓN / STAMPING DATA :
 1804 - 1810 , S / XIX

TÉCNICA / TECHNIQUE :
Grabado a Buril / Burin engraving

SERIES / SERIES :
Grabado Siglo XIX / 19th century engaving
 Escena Gentil / Gentle scene
Galerie du Musée Napoléon

CATALOGO / CATALOGUE :
Carpeta S/ XIX, C1 b - subcarpeta 4  ( 1801 - 1850 ) 
 19th century folder, C 1 b - subfolder 4   ( 1801 - 1850 )

OBSERVACIONES / OBSERVATIONS : 

Grabado de la publicación :
Engraving of the publication :

 
La publicación  de la obra Galerie du Musée  Napoleón fue un importate catalogo del Louvre iustrado de forma lujosa durante la epoca Napoleonica entre los años 1805 y 1810 por Antoine Filhol , durante la cual el Louvre fue conocido como Galerie Musée  Napoleón , enriquecido con los diferentes botines de guerra se convirtió en el mejor museo del mundo , algunos de sus nuevos fondos fueron repatriados tras el tratado de Viena de 1815, dejando la presente obra como testimonio de su breve apogeo, sus grabados fueron realizados por los  mas ilustres e importantes artistas del momento.


The publication of the work Galerie du Musée Napoleon was an important illustrated catalog of the Louvre and published in the Napoleonic era between 1805 and 1810 by Antoine Filhol, during which it was known as Galerie Musée Napoleon, enriched with the various spoils of war became the best museum in the world, some of its new funds were repatriated after the Treaty of Vienna in 1815, leaving this work as testimony of its brief heyday, his prints were made by the most illustrious and important artists of the time.